Tuesday, June 14, 2005

Kerja Baru!!

Huh! Ada orang offer aku keje tu...tak tahan tul aku...terror gak aku kiranya yek.
Pre-sales engineer la plak. Iskh...sanggup ker aku nak buat sales sepenuh masa ni. Entah la...

Mamat yang offer aku keje ni...partner aku utk project HUKM. Jual storage...iskh...camner ni. Aku bukan nya terror pun pasal storage. Tapi dia cakap benda ni boleh belajar. Mmg pun..kalu kita nak...semua boleh sebenarnya. Antara nak dan tak nak. Ada gak orang recognize keje aku yek. Terharu gak aku. Member dah suruh kasi resume. Aku masih memikirkan apa yang patut ni.

Awal tahun hari tu...partner product firewall pun offer aku keje kat company diaorg. cha ya nun alif...biasa la..nak masuk market melayu la tu..

Tapi napa aku masih berat meninggalkan company sekarang ni. rasa terhutang budi kat bos aku kot. kesian gak kat dia kalu aku belah. byk benda gak yg aku jaga. tapi la ni dah berkurang la. lagi pun mungkin sekarang keje dah relaks...tu yg malas keje berat...kui.

iskh...kena fikir semua ni. masa depan diri sendiri. tak lama lagi nak tanggung anak orang lak. mana tau lepas tu nak tanggung anak sendiri lak...

3 comments:

salman ® said...

sometimes kita kena ada perubahan lee. sales for me is not an easy job. ko pun paham kan. quota is the most crucial part which u have to be more proactive. kalau yakin, teruskan ajer.

kalau keliru, mintak petunjuk dr yg Maha Esa.

EnCikLi said...

tq for ur advise...

aku dah fwd dah resume aku kat mamat tu...sajer jer melayan dia

tapi aku tak pk sgt lagi benda ni. aku pk nak kawin jer dulu..ops

bayam said...

Alamak cikli nak blah ke? makin muram la MTSB nie.. hehehe.. makin lemah la rumah hijau taun depang..