Tuesday, October 11, 2005

Menu Berbuka

Apa yg korang makan waktu berbuka yek?

Dah dekat seminggu kita berpuasa, aku belum berbuka kat luar lagi. Kat umah abang ipar aku di Kota Kemuning je la. Tapi cuma hari Sabtu hari tu je mmg tak masak langsung. Semua beli kat PARAM di Presint 2, Putrajaya. Kebetulan kami lepas jalan di Alamanda. Sempat la aku membeli Microwave Oven LG RM195. Murah nyer je. Duit sumbangan budak opis. Aku mintak barang...tapi dpt duit. So...sebelum duit tu abis, aku jadikan la barang dulu.

Berbalik kepada tajuk, aku lepas dgr azan je...baca doa berbuka...ambik kurma iran(dapat free...dr shaharizuan bagi kat semua kapten)...lepas tu minum air setengah cawan. Makan kuih barang seketul dua...ambik nafas jab...bukan nyer terus buat Maghrib..kui. Makan nasi la plak...abis nasi...buah tembikai lak sebagai pencuci mulut. Huhu...menu lauk bergantung kepada minik n abg ipar...(terror tu abg ipar aku masak). Tugas aku potong buah tembikai jerk..kah3x. And kadang2 masak nasik. Semalam kuih terlebih...abg ipar aku pun beli...aku pun nafsu serakah gi beli. Padahal minik suruh turun beli limau kasturi jerk.

2 comments:

bayam said...

beli la oven Cornell.. boleh buat ayam golek di rumah... hmm yummy..

Anonymous said...

diet wei diet...ayam golek apa lagi..eheh