Friday, May 05, 2006

Hak Kerajaan Malaysia

Sejak kerja ngan gomen ni maka kena la ambik tau pasal Harta Modal, Inventori, Bekalan dan term2 yang seangkatan. Semua asset akan dicop dengan "Hak Kerajaan Malaysia". Kekadang kelakar gak tgk kerusi meja bercop. So...jgn la berangan barangan yg bercop ni nak buat mcm harta sendiri @ hak milik sendiri.

Fokus aku hari ni pasal cerita di ISM Selasa lepas bila satu unit projektor hilang. Bukan nyer yg mobile nyer....yang fix kat syiling leh hilang. Fuh...terror tul pencuri tu. Kami suspek org dalam nyer keje. Kebetulan hari isnin petang tu mmg ada staff ISM yg bermasalah buat rondaan. Kami serbu umah dia ari tu gak...Ya Allah....umah ke apa. Aku tak leh bayang kan umah dlm keadaan mcm tu. Sampah plastik hitam...leh longgok dlm umah jer...penuh lak tu berplastik2. Mmg aku ada dgr cite dr driver ari tu psl bdk ni. Sekali masuk sendiri umh dia...br percaya. Budak ni isap d****. Tak paham aku gak napa leh simpan staff mcm ni. Malangnya tak jumpa projektor tu. Masing2 takut nak kasi tau Pengarah n Timb Pengarah sbb seblm ni pun ada kes hilang notebook. Pengarah yg kena surcharge...Rabu baru buat report polis. Petang tu siap polis dtg mcm CSI tu...hehe..tp aku malas ambik tau sgt pasal benda tu. Maklumlah...aku kan org baru kat sini.

So..pengajaran nyer...barang hak kerajaan malaysia...jgn la berangan nak ambik jadi harta sendiri selagi tak hapus kira...panjang cite woo..

No comments: