Thursday, March 22, 2007

Angkat barang

2 hari lepas gigih 1st round hntr sikit brg ke kuarters. Siap g hntr Iman ke pengasuh jab.
Family pengasuh mmg la suka Iman ada...especially si Daniel tu (anak bongsu pengasuh - 7thn) n Baba dia. Tapi kami je la yg tak selesa bila Iman ke sana...sbb anak dara diaorg bela kucing. X per sekejab jer...lately ni Iman pun asyik batuk jer...smlm batuk agak teruk..berkahak...trs aku balik umah n hntr Iman ke Klinik K'jaan Putrajaya. Terlupa lak klinik tutup sementara dr kul 12.30-2...tak psl2 kena tunggu. Nasib dah ada rumah kuarters di presint 9 jugak..hehe. Dkt je ngan klinik tu. Sementara tunggu klinik bukak...g lunch jab kat cafe blok kami. Bila jumpa Dr...dia cakap x der apa2..kahak kat kerongkong jer...Lung Iman ok...so...x der la risau sgt...Iman lately ni pun kurang minum susu...rupa2nyer sbb kami tukar susu kot...dulu pakai bebelac...bila tukar ke susu lain (murah ckit...;>)...patut la dia x mo...huhu..patut la berat dia pun dah turun. Tadi minik kol...dia dah buka tin bebelac walaupun susu lama x abis lg...laju jer Iman minum katanya. Sah..kena bertukar ke bebelac balik...x per...demi Iman.

Berbalik ke angkat barang. Kami cadang nak angkat barang2 kecik sendiri jer...brg bsr baru nk pakai lori...leh 1 trip jer. Ingt aku nk mintak tulun abang aku pakai lori askar...tp smlm dia ks tau..nk kena pakai RM300 gak...dia suruh survey lori sini jer. Trs kol india lori yg dulu selalu hntr brg komputer yg aku order ms kt mrcb. RM160 katanya ngan kapasiti 2 org bekerja 1 trip. Kalu 2 trip tambah ckit la katanya. Mungkin RM200...Lps tu aku sms lak kontraktor yg dok buat keje kat lab opis skrg...sbb smlm pun mmg dia ada offer lori ms aku citer nk pindah. Hehe...dia leh tanya jer bila nk pindah...pasal wang...x yah la pikir katanyer...huhu...mcm free ajer..adus...ni yg susah jadi end-user ni...godaan...huhu. Ku x minta...tp org nak beri..hehe.

2 comments:

salman ® said...

siut je...cobaan cucuk jarum nampak. nnt nak guna lori kontraktor ko jugak la...bley?

EnCikLi said...

bley sajer...tp aku la yg mintak bayaran nyer...huhu