Wednesday, April 09, 2008

Bangunan bocor

Last week opis aku banjir...bukan kat luar opis...kat tingkat 1. Pelik tapi benar. Bangunan atas bukit, antara kawasan yang tertinggi area sg besi...leh banjir. Kat tingkat 1 lak tu. Kui. Memang sinonim kan bangunan govt bocor. Salah kat mana ni...design..kontraktor...jbtn yg pantau...saluran paip air ke bwh dr bumbung..tersumbat. Air berebut mencari jln alternatif. Mcm rakyat msia yg mencari alternatif pemimpin lain..hehe. Sudah nyer...opis kat level 1 banjir. Nasib lab aku ada raised floor. bertakung gak air bwh tu ckit...Nsb aku lps meeting trs balik hari tu..tak terlibat gotong royong menyelamatkan harta benda...keke. Ramai gak yg stay aku dgr...

Next day nyer plak..kat ptjaya lak hujan lebat. Abis baju aku jemur bertaburan. Nsb aku balik keje ujan dah bhenti. Just dpt tgk kesan. Pokok ada tercabut...zink construction abis berterbangan. Xcident pun ada kiri kanan. Fuh...minik ada tepon ms ujan x branik kt umah sbb berdua je ngan baby. Iman masih di umah pengasuh. Lps keje g Alamanda...ada kesan gak...alamanda pun bocor...kui. Salah sapa ni. Agak2 kalu alamanda tu bkn projek k'jaan...bocor tak...kata la Midvalley ke kat situ...huhu. Cian ada kedai aku tgk menadah pakai besen sana sini. Apa daa...

No comments: