Tuesday, September 06, 2005

Honeymoon Part 2(a) - Nexus, Karambunai

Walaupun destinasi ini telah menjadi beberapa orang kawan kita, aku tetap ingin ke sana bersama si dia. Kenapa aku pilih tempat ni...masa aku sampai KK last year, aku dah mmg terdetik nak honeymoon kat sini...lagi satu...aku ni made in KK, Sabah...kahkahkah (mak aku ngandungkan aku masa bapak aku posting kat sabah...nak beranak jer mak aku balik kampung). Package Golden Holidays menjadi pilihan untuk merealisasikan impian murni ku ini. 1-4 September tarikh yang sesuai. Plan awal nak gi time cuti sekolah tu, tapi hotel fully booked la plak. Terpaksa masuk keje dulu and lepas tu cuti balik.

Hari Khamis berlepas ke KK. Flight kul 9.30 pagi. 6.45 pagi dah kuar umah kakak aku. Mintak tolong dia hantar ke Tasik Selatan. Nak bawak bini naik ERL. Masa kat tempat menunggu boarding tu...lek jer si Marsha n Felix dok depan kami. Baru aku bukak ayat barang sepatah dua...penuh lak budak sekolah datang tiba2 mintak autograf. Aku pun nak menyibuk gak bergambar ngan dia 2 orang...hehehe. Nasib minik ok.

Sampai hotel dah kul 3. Relax kat bilik jab...petang lepak tepi pantai jab. Tak jalan2 pun...setakat bergambar sikit jer...minik penat katanya. Lepas Maghrib, Majdi @ Hadi datang ambik and pergi makan kat town (tepi laut). Akheri @ Siam datang join ngan anak sulung dia. Selamba jer optab....makan 5 orang kat situ aku rasa tak semahal makan 2 orang kat Hotel Nexus tu...lps makan terus balik tido...

Hari ke-2 ada City Tour. Walaupun aku tau mmg bosan...sajer jer melayan...nak ke bandar pun sebenarnya....nak beli stok makanan utk malam...alasan malas kuar bilik...kui. Package aku hanya ada breakfast. Hari ke-3 lepas check-out, jumpa member opis kat town n pinjam kete company sbb nak naik Mount Kinabalu. Kul 1 lebih dah gerak naik Toyota SR. Aku dah siap confirm booking suite dlm Kinabalu Park. Nak merasa tido kat tempat sejuk...mmg sejuk amat. Tak yah aircond pun tempat tu dah mmg sejuk. Malam tak kuar mana pun...mmg nak abis kan masa kat atas katil jer sbb rasa rugi lak kalau bayar mahal tapi tak dok dlm bilik. Esok nyer kul 10 dah kena check out. Turun je dari gunung...terus hantar kete..gi lunch...pusing2 jab kat Sutera..terus ke airport...sekian laporan.

salman ® said...

alamak..gamba senja tu cun tuh. pinjam camera. kui kui kui

Suhaimi said...

wah wah bukan main posing si marsha tu yer.... jeles gua

EnCikLi said...

cun ker...biasa2 jer...teknik jer kena betui...camera sapa tah aku pinjam..kui

smlm guna tu ambik gmbr closing ceremony sport carnival...byk giler goyang...kena pakai tripod la gamak nyer

bayam said...

man gamba senja tu mana ntah dia g donload.. hehehe

apa keles tido kat Kinabalu Park.. tak mari langsung.. takde apa kat sana..