Tuesday, March 28, 2006

Hari Pertama

Hari ni dgn semangat berkobar2 memulakan kerja baru di Institut Sosial Malaysia. Lapor diri dekat Timbalan Pengarah je. Pengarah buat masa ni ada kat Hong Kong atas urusan kerja. Halamak...TP cha ya nun alif la plak. But he's ok. Dia ajak sembang speaking la plak. Tapi member ada sedikit nada marah pada mulanya sebab aku lambat lapor diri. Nak buat camner. Kejar bonus kat tempat lama la bos...hehe. Tapi aku dah taichi salah tu kat JPA. Aku cakap aku dah inform JPA siap aku tanya org JPA adakah perlu aku inform ISM...diaorg yg suruh aku terus daftar 28/3 je. Nasib bos baru aku memahami and dia marah org JPA...tak professional katanya.

Best part kat sini...Mr Chen panggil aku Ketua Unit IT...keke...memang la. Dah aku sorang je pun IT kat sini. Yang tak best nyer...tak de sapa nak handover apa2 pun kat aku semalam. Jenuh la aku nak study sendiri network kat sini. 2 bulan lepas ada Pekerja Khidmat Singkat (PKS) yang jaga IT Support kat sini. Tapi dia blah begitu je sbb mmg x de org pun. Nasib aku dapat tangkap dia and buat appointment Sabtu ni. At least something untuk aku start balik manage IT requirement kat sini. Mr Chen pun dah suruh aku buat chart utk Unit aku.

So dlm masa 2 minggu ni main task aku nak re-organise Unit aku and kena distribute 20 unit PC baru. Bukan aku la yg tukang bukak kotak...hehe. Apa guna ada vendor...rupa2nya...Apex Comm yg supply..cis...IBM pc lak tu...x pe...pelan2 aku tarik supplier aku...hehe..leh ke camtu..keke. First day ni pun tadi ada mamat mana tah dtg tetiba nak jumpa aku.....introduce diri dia la. Iskh...pala hotak dia. Baru first day keje dah ada supplier jumpa aku...eee..takut aku kang org salah anggap.

Hopefully aku dapat manage Unit IT kat sini and dapat promote dengan kadar yang segera..hehe

6 comments:

salman ® said...

ketua unit tu. caya lu beb. kasi angkuh sket....eheheh

Sharulnizam Mohamed Yusof said...

abang ketua unit yang hensem..
kalau ada projek wat portal, cari lah saya.. :))

eheheh!

bayam said...

en ketua.. meh la dist pc kat saya.. saya takde PC lagi.. tapi jgn la jual pulak.. hehehehe

lie takmo cari penasihat ketua IT ke? leh aku anta resume.. muahahahaha

eL said...

Wah, masuk gomen, trus jadik Ketua Unit.. cayalar.... I nak jd Penolong Ketua Unit, leh? hehehe..... congrats!!!

EnCikLi said...

projek portal tak de la sgt
just nak update website ISM je la at this moment...tahun ni x de budget...tengok la nanti tahun depan ada budget...kita tukar terus website yg sedia ada

El...x kan nak jadi Penolong Ketua Unit...sekarang pun dah power..hehe

salman ® said...

dah dkt 2 minggu cerita Hari Pertama ni. bila nak cerita hari kedua. eheh