Wednesday, April 11, 2007

Parlimen

Fuh..teruja aku semalam sbb dapat masuk parlimen. Mulanyer macam rusa salah masuk kandang. Blur giler. Ye la...nak kena hantar jawapan bagi soalan ke bilik urusetia. Lepas tu nak carik bilik media lak. Awak dah la first time sampai. Dah la nampak ramai orang tua je. Aku muda lagik...hehe. Tak ramai lak pegawai bertugas yang muda² macam saya ni. Kui. Bila start Dewan Rakyat bersidang...aku pun dengar la kejab. Nak tunggu soalan 14 sbb soalan kementerian aku. Boring dalam 1/2 jam...aku pun on notebook n buat keje pejabat. Banyak giler surat nak kena balas. Dah siap..berbisik ngan budak sebelah...pompuan..hehe. Dia ajak sambung borak kat bilik bertugas yg kat luar dewan. Tgk tv je...x de la proktokol sgt.

Boring rupanya parlimen ni. Semalam sesi bergaduh je si Nazri ngan pembangkang. Buhsan aku. lama lak tu. Nasib masa lunch bertambah lagik kawan borak. Pompuan jugak...lepas lunch..borak nyer borak...laa...budak uum gak...laa...sama batch. Sekali minik capang daa...capang kat lhdn. Ramai kawan kiter di sana. Pelik..kenapa ramai budak uum di lhdn..eemm. Nak dekat kul 5..dah x de rang undang² yang berkaitan ngan kementerian aku...so aku pun kol la pilot aku srh ambik. Rupanya dia dah standby kat kantin kat belakang parlimen. Kengkawan baru pun cucuk kata dah leh balik. Trs la suruh pilot ambik aku kt pintu depan. Baru je masuk highway nak balik opis, Setiausaha Politik Timbalan Menteri kol tanya perkembangan parlimen...hampeh tul...trs aku srh pilot patah balik ke parlimen. Punya la kecut perut aku...kui. Ye la..dia kol hp rasmi yg aku dpat pakai sehari smlm. Padahal x de apa² pun. Dia just nak tau ada x soalan utk kementerian...mmg ada dlm list...tp x sempat nak dibahaskan.

1 comment:

cahaya petunjuk said...

pengalaman pertama.. dah byk kali nanti hilanglah kecut perut kena kol ngan menteri..