Monday, January 03, 2005

Cuti

Lama tak usik blog ni. Sorry la Isman. Cuti panjang la. Habis kan cuti tahunan. Cuti 2003 ada 6 hari lagi. Cuti 2004 tak boleh bawak penuh. At least 1 hari kena potong. So, aku ambik cuti 7 hari. First half cuti aku tak ke mana. 2nd half balik rumah bakal mertua...opsss...terlepas cakap lak.

Tapi tak ke mana lak cuti di Johor. Satu patah kaki sebab balik naik bas (kete masih di bengkel). Satu lagi...Kluang asyik hujan jer...sudah nyer banyak lepak umah tengok Channel 6 Singapore AsiaNews...pasal Tsunami jer sepanjang hari. Memang insaf kita dibuat nyer. Pejabat Daerah Johor bukak sabtu dan ahad kutip derma. Sultan Johor titah kan rakyat Johor untuk menderma.

Cakap pasal derma ni...macam2 cara menderma ada..siap cara sms pun ada. RM4 per sms. Berjuta2 ringgit dapat dikumpulkan. Banyak pihak yang menghulurkan bantuan. Badan korporat juga tidak berkecuali walaupun kita tahu diaorg semua nak elak bayar cukai. Dalam paper kita dapat lihat duit itu datang dari mana...yang cuma menjadi pertanyaan dalam hati aku...ke mana duit itu disalurkan. Kenapa tidak dinyatakan. Memang aku tahu...salah satu disalurkan ke Tabung Bencana Alam Malaysia....aku bukan apa...aku cuma prihatin kepada mangsa Tsunami. Memang kesian...orang yg tidak terlibat secara langsung pun turut terasa penangan Tsunami ni. Contoh : peniaga burger di Batu Feringgi...mana ada org nak gi sana dalam masa terdekat ni. Nelayan...mana berani nak turut laut...kapal pun dah hancur. kalu kita nak pikir benda ni semua...tak terpikir di buat nya..

No comments: