Thursday, February 24, 2005

Kerja

Dah 4 tahun 7 bulan aku keje ngan MRCB. Tapi aku rasa apa yg aku dapat kat sini..tak banyak mana. Tapi aku patut masih bersyukur kerana aku masih berkerja kalau nak dibandingkan dengan graduan lain di luar sana. Alhamdulillah...

Tapi cuma kekadang terfikir gak...apa aku nak jadi kat sini kalu dah dekat 5 tahun...aku masih System Engineer. Nama company aku keje pun dah bertukar2 byk kali. Dulu mula2 keje..nama company...KL Sentral IT Sdn Bhd lepas tu tukar nama jadi MRCB Intelligent Systems and Control Sdn Bhd (MISAC). Lepas tu aku kena transfer ke MRCB Software Vision Sdn Bhd...dah tu..company ni lak tukar nama jadi MRCB Technologies Sdn Bhd. Company yg aku keje sekarang.

Bukan apa..bila dah lama keje ni..kekadang terfikir hala tuju kedudukan ko. Am i going to do technical stuff smpi rambut dah putih...ke nak buat pre-sale or concentrate betul2 kat sales...ataupun masuk management team..em..apa option yg ada lagi yek. Tapi..apa sebenarnya yg di cari...keje byk...keje sikit...ke...gaji byk mana. Mmg sapa pun tak nafikan...duit byk mana yg dicari. Malam tadi layan Pendang cite pasal kat tempat keje dia...Celcom. Gaji banyak...technician pun leh pakai Honda. Setakat Waja...selamba jer...panas gak telinga aku..rezeki org.

Ok la..cukup dulu buat kali ni...bila ada idea aku sambung balik

3 comments:

bayam said...

hehehe lama nya ko kat MRCB ekk.. aku masuk2 je dah terus MTSB.. jawatan je yg bertukar.. kui!

salman ® said...

nyesal tak mintak duit tolong design kad misac tu dulu..heheh

EnCikLi said...

ko ingat lagi yek man...kad aku yg design ko buat tu dah hilang dah..sama ngan wallet aku