Wednesday, May 09, 2007

Kelam Kabut di Airport

On the way nak ke KLIA...dlm ERL..aku leh teringat lak...EH..mana IC aku..mmg dah x de sejak seminggu lebih (hehe..rasanya dah dkt 2 minggu). Alamak. Nak naik flight ke KK ni...mesti nak pakai IC. Adus..apahal la ko ni..adus..aku mmg lupa nak settle kan benda ni..sbb aku rasa mcm tinggal kat Maybank KJ jer. Nak aktif kan balik akaun Maybank aku. Bukak kat sana dulu..tp x prnh guna. Rasa sejak ari tu aku dah misplace IC aku. So..sms urusetia opis...camner ni. Dia pun blank. Aku smpi KLIA dulu...saje tanya kaunter...nak pakai IC gak. Trs la g buat repot polis kat sana. Ceh..tulis repot pakai form lagi...malu tul la. Asal nyer ada dulu canggih kat bawah tp bila diaorg kena pindah...MAB x nak tanggung kos...tu yg x de komputer tu. sedey tul opis x de komputer ni. Zaman batu tul la. So settle la aku nak check-in. Problem ms kat Imigresen kat KK. X lepas aku kat situ. Officer yg dtg. Dia tgk aku atas bawah. Kasi lesen..kasi name kad...baru lepas...kui..gatai kasi ilang IC. Sudah 2x ni...denda tentu semakin mahal.

Berbalik pasal di airport ms kt KLIA...lps buat repot...aku pun join group opis yg br smpi. Jadi la kami berlima campur aku. Ada 23 kotak...bayang kan..total berat smpi 300kg...bangang tul..hehe. Patut leh bawak 100kg jer utk 5org. Itu pun mamat tu dah tambah lg jd 125kg...hehe. Kena la bayar extra charge tu. Nasib la officer yg uruskan benda ni. Sapa suruh folder x order kat KK je. Pakai la mover dari awal lg. Ni semua buat last minit la ni. Nasib dia la. Mmg kalut la seminar ni. Buat kat KL pun x sekalut mcm ni. Layan je la...hehe..officer tu tido sebilik ngan aku lak tu. Tu..dah tido dah tu...aku je sibuk berinternet free...

1 comment:

rafza said...

Travel jer kau ni yer... Kalau ada forward ke SUK la satu...