Monday, May 21, 2007

Makan Free

Hari Sabtu ari tu...kebetulan minik cuti. Dia ada jemputan mkn free kt umah kawan dia...bukan jauh pun. Kuarters blkg klinik jer...dkt sesgt..huhu. Lps je aku habis mkn...satu gerombolan kengkawan wad dia smpi...punya la meriah. Aku je la yg boring..huhu. Diaorg dok ngumpat sister diaorg la tu. Aku dok layan Iman je la...nk ks join anak-anak lain..x per la...Iman kecik lg..huhu. Tp tak dok diam budak2 tu aku tgk. Kalu aku tuan rumah...fuh...fenin. Abis semua diaorg selongkar nyer. Ari tu ms aku buat kenduri pun, ada sorg budak tu...masyaAllah..sabr je la...nasib aku tgh baca yasin. Abis buku Iman dia ks sepah. Dah la br je byr 4 bln..huhu. Ada lg 20 bln...susah gak nk latih anak jgn buas kat umah org kan...huhu.

4.30pm kena balik umah. Ada majlis tahlil blok kami. Slow la ajk blok aku ni. Blok sebelah dah sebulan lps buat. Blok sebelah siap baca yasin lagik. Kebetulan aku ter'join' majlis diaorg last month. So..aku pun siap tlg edar yasin ari tu...tup..tup tahlil jer...malu aku..kaka. Lps solat jemaah asar n tahlil...trn kat dewan bwh...ada mkn2...bkn free tau...dah bayar RM10 ari tu. Ajk pusing blok kutip setiap umah. Baguih gak dia buat gathering camtu...kebetulan ada akak tu berkenan nak jaga Iman...huhu...Comel Iman ni...ramai yg berkenan...huhu. Dalam pertimbangan ni nak tukar pengasuh. Cian lak kat mak Iman yg kat sg besi tu. X kan sebulan je nak jaga Iman. Tapi kalu dkt blok jer...senang nak hntr n ambik...mm..kena diskas la ngan Kak Kathi nanti camner...tgh borak2 ari tu...aku tgk ramai dah berbungkus plastik merah...apalaga..aku pun nk bgks gak...kuah lontong...mmm...trs naik atas..ambik tupperware...haha. x de nak malu nyer...dari membazir..yea dak. Diaorg target 300 org tp yg dtg dlm 100++ jer...tu yg byk lebih. Padahal blok 8A tu...ada 3oo lebih umah...mana g semua org..huhu. Anti-sosial tul la diaorg ni.

No comments: