Tuesday, May 22, 2007

Kenaikan Gaji

Yahoooooooooooooooooooooooooooo!!!

Alhamdulillah...
Kepada penjawat awam semua, semalam merupakan tarikh keramat kerana pengumuman yang dilakukan Pak Lah. Tapi ingat..bukan pengumuman kenaikan gaji je yang kita harus dengar. Ucapan Pak Lah supaya kita lebih bermotivasi dan komited terhadap kerja juga harus diingat dan diamalkan. InsyaAllah...Amaran kepada para peniaga lak...jgn sesekali menaikkan harga sesuka hati. Datuk Shafie diarah memantapkan pemantauan mereka. Hidup BN...huhu.

Tapi...dua bulan lagi la baru merasa semua ni. Kenaikan dari 7.5% ke 35%. Fuh...Kenaikan aku rasa dari RM250 - RM350 setiap gred. Minik naik 25%...aku naik 15% jer. Gaji minik aku naik jadi lebih byk dr gaji aku skrg...huhu...hebat. Gaji kumpulan sokongan pun dan jadi gaji kumpulan pengurusan dan professional. Harap2 mutu keje pun semua bertambah kan.. Gaji aku...ceh..dah siap tekan calculator malam tadi...hahaha...kalu kira sekali ngan pelarasan... alhamdulillah...tinggi lagi dari masa aku blah tinggalkan mrcb. Opss..gaji + semua elaun la...elaun sara diri naik 100%...skrg RM150...so jadi RM300. Cian org yg elaun nyer RM50 jer...x pe la..itu yg dok kat pedalaman jer. Semua ni rezeki dari-Nya. Bagi kami sekeluarga...rezeki anak. Terima kasih adik Iman...

4 comments:

salman ® said...

saya tumpang gembira. tak sesia blah dr private ke gomen yek rosli. ehehe

ehh..adik iman nama apa? tak bgtau pun dah bersalin.

Baizah said...

tahniah la rosli...dan tahniah jugak kepada semua staff gomen...leh raya sakan la...heheheh
aku yg keje swasta nih tgu jer la pelarasan awai thn...wakakakka....

Anonymous said...

iman nak dapat adik? emm tahniah... bile due..?
fuyooo... banyak dari gaji kat mrcb? heheh aku tau berapa... ;-P

EnCikLi said...

amal...long time not see
minik saya due akhir tahun ni insyaAllah...

so kalu gaji aku nanti lebih byk dr mrcb..makner nyer keje gomen lg byk gaji dr swasta...muahahahaha