Friday, June 29, 2007

Tender

Jika suatu ketika dulu...aku bertungkus lumus menyiapkan sebuah tender
Tak balik malam. Itu baru tender yang simple². Ada gak masuk tender yg complicated
Tapi selalu itu aku menyibuk ajer...tulun tender org. Yang aku involve semua...biasa simple je

Smlm...aku jadi Jkuasa Penilai Teknikal untuk tender kementerian. Fuh...rasa mcm hebat je
Hahaha. Buat Data Centre utk jbtn bwh kementerian. Ada 26 submission. Smlm...tugas utama hanya nak mengurangkan utk di evaluate. First agenda meeting, set kan tahap mana yg patut ada mengikut tender dokumen. Dari 26..berjaya membuang 14....haha. Tinggal 12 lg untuk di evaluate secara details next week....next meeting. Penat nyer buat tender kan...tetiba jkuasa buang tender kita mcm tu je. Abis...apa yg tender dokumen nak...korg submit tak lengkap. Submit main²...lain kali jgn masuk tender. Fuh...dulu sy buat tender gak bang...keke.
Pengajaran tu. Mcm² karenah gak tender ni. Patut la lambat. Bukan senang nak evaluate tau. Bila dah buat baru tau. Tapi kelakar tgk submission vendor ni. Yang bersungguh² tu...mmg salute...yg merapu pun ada gak. Mengong la diaorg ni. Tender pun nak main² submit. Ni mesti nak mencukup kan syarat je. Sbb dah terbeli tender...lps tu submit je la. Dah tau x menang...nanti bos marah la kalu x submit. Tapi yg sakit hati org yg nak evaluate la...nsb x tau nama company. Kalu tau dah lama aku blacklist....

No comments: